pozycjonowanie_diagram

trzy modele pozycjonowania

By Marcin Szymansky, 26 września 2013

Na początek postanowiłem omówić trzy modele pozycjonowania, jakie są często stosowane przez początkujących lub średniozaawansowanych pozycjonerów. Opisane niżej metody zdają egzamin przy promocji fraz, które nie są zbyt konkurencyjne aczkolwiek nie oznacza to, że przy obraniu odpowiedniej strategii doboru ich ilości oraz traffic-u który mogą wygenerować nie będą skuteczne, na temat obrania odpowiedniej strategii doboru fraz napiszę następny artykuł.
A więc do rzeczy, metoda pierwsza i najprostsza to linkowanie pozycjonowanej strony z dużej ilości katalogów i precli.
Najprostszym rozwiązaniem zastosowania takiej metody są automaty w stylu SeoAdder lub np. Publiker. Podstawową wadą jest fakt, że pozyskane w ten sposób linki do witryny są niskiej jakości, a jeżeli zdecydujesz się pozycjonować taką metodą, to weź pod uwagę, że posiadając stronę o dużym PR, na 100% w krótkim czasie go obniżysz, jeżeli będziesz robić to zbyt agresywnie możesz dostać filtr od google. Jeżeli już się decydujesz na taką metodę to pamiętaj o bardzo ważnej zasadzie, możesz uzyskać niezłe efekty pisząc unikatowe artykuły i wpisy z dużą ilością synonimów.

Drugą metodą jest pozycjonowanie w piramidzie. Jest to znacznie lepsze i skuteczniejsze rozwiązanie niż wcześniej opisane, choć należy zaznaczyć, że nie jest doskonałe. Ideą modelu piramidy jest wybranie kilku lub kilkunastu stron, które pozycjonujemy automatami a dopiero od nich wychodzą docelowe linki na stronę pozycjonowaną. Najważniejszą zaletą tego modelu jest o wiele większe bezpieczeństwo w stosunku do wcześniej opisanej metody, w przypadku kiedy strona wyższego poziomu dostanie filtr lub bana, to nie będzie mieć to znaczenia dla strony docelowo pozycjonowanej. Ponad to biorąc pod uwagę, że strony drugiego poziomu są tematycznie związane z promowaną stroną to linki wychodzące od nich będą miały dużo większą moc. Jest oczywiście wiele kryteriów o których należy pamiętać, bo jeżeli do stron drugiego poziomu użyjemy takich, które mają niski PR, są stronami młodymi to oczywiście efekty też nie będą za dobre. W przypadku kiedy mamy zbyt słabe zaplecze, można użyć do stron 2 poziomu np. swoich wpisów w preclach, które mają dobry PR i dopalić wpisy automatem.

I ostatnia dziś opisywana metoda to pozycjonowanie stron poprzez tzw. LINK WHEEL (koło) – ta metoda polega na tym, że każda strona zaplecza linkowana jest przez poprzednią, aż zatoczy koło, na poniższym rysunku dodatkowo widzimy dopalenie stron zaplecza automatem. Ta metoda stanowczo jest najlepszą z wymienionych, cała idea tego schematu polega na samonapędzaniu się stron zaplecza. Oczywiście rysunek przedstawia ograniczoną ilość stron, przy ich większej ilości można uzyskać znacznie lepsze efekty. Dodatkowo dla bardziej kreatywnych osób podpowiem, że można zastosować połączenie wypisanych metod co zrobione w sposób przemyślany może dać już bardzo dobre efekty, stosunkowo niewielkim nakładem kosztów. Choć zaznaczam zawsze, ze pozycjonowanie to nie jest najtańszy interes i jeżeli ktoś nie ma zamiaru zainwestować kasy w narzędzia i strony zapleczowe, pomijam tu czas, który jest równie cenny, to niech się nie spodziewa, że znajdzie złoty środek, który będzie skuteczny.