web-design-trends-for-2015

trendy Webdesign 2015

By Marcin Szymansky, 6 października 2014

Jak zawsze, skupiłem się na podstawowych czynnikach, pominąwszy moim zadaniem te mniej istotne jak np. typografia strony. Opisałem ten temat ze względu na fakt iż jest on ściśle powiązany z pozycjonowaniem stron w Google. A jak niejednokrotnie pisałem, podstawą skutecznej promocji stron internetowych jest budowanie serwisu od podstaw z wykorzystaniem optymalizacji i audytu SEO.
webdesign

Pierwszym i moim zdaniem najważniejszym z kierunków tworzenia stron, pozostanie trzymanie się kreacji stron responsywnych. Dominująca rola smartfonów i tabletów wręcz wymusza na webmasterach dostosowanie się do tych wymagań. Tu cena uwaga dla właścicieli serwisów: czas się zastanowić nad przebudową strony i dostosowaniem jej do urządzeń mobilnych dopóki jest na to czas, Google już na dzień dzisiejszy premiuje takie serwisy a trzeba przypomnieć, że tendencja jest wzrostowa w ich wykorzystaniu. Ponad to w przypadku wejścia nowych urządzeń na rynek, będziesz przygotowany.

Drugim istotnym czynnikiem jest minimalistyka informacji w serwisie. Klienci oczekują kwintesencji najważniejszych informacji w jednym miejscu. Dobrym sposobem na przekaz ważnych danych jest stosowanie infografiki, bowiem obraz jest w stanie zastąpić wiele słów. Historią są już rozbudowane serwisy z dziesiątkami podstron przekazującymi mało bądź w ogóle istotne informacje dla odbiorcy. Oczywiście, pozostają wartości merytoryczne dla SEO, bez których content marketing, który jest bardzo istotnym czynnikiem nie zaistnieje. Rozwiązania tego problemu upatrywałbym w dodatkowych podstronach typu news, blog itp…

Trzeci z trendów to grafika, prosta, płaska, bez wodotrysków. Coraz większa, wręcz przeważająca ilość urządzeń mobilnych, wymusza wręcz obrazy proste lekkie i co najważniejsze czytelne. Obranie tego typu strategii designu zaprocentuje w roku 2015.

Czwartym i ściśle powiązanym trendem z poprzednim jest stosowanie większych, czytelniejszych obrazów i infografik. Najlepszym dowodem tej teorii jest gigantyczny wzrost popularności takich serwisów jak Instagram.