optymalizacja dla wyszukiwarek

skuteczna optymalizacja strony

By Marcin Szymansky, 10 października 2013

Temat podstawowy w trakcie rozpoczęcia pozycjonowania serwisu. Podczas optymalizacji należy się skupić na kilku czynnikach, zaznaczam, że jestem zwolennikiem porządnie wykonanej roboty i czasem nawet wiedząc, że niektóre czynności przeprowadzam pomimo świadomości iż nic nie znaczą dla robotów, wykonuję je gdyż świadczy to moim zdaniem o mojej pracy. Najlepszym tego przykładem jest sekcja head, w praktyce jest zlewana przez roboty ale skoro jest na każdej stronie to powinna być poprawnie skonfigurowana. Nie ma sensu powielać opisów na temat jak powinien wyglądać nagłówek strony. Z najważniejszych operacji do wykonania jest sprawdzenie i poprawienie treści merytorycznych na stronie, gdy ich brak, najlepiej je odpowiednio przygotować. W przypadku pozycjonowania małej ilości fraz, należy koniecznie w takim opisie je umieścić, nie można przesadzić z ich ilością, u mnie najlepiej sprawdza się nasycenie między 5 a 10% tekstu, z czego dłuższe treści uzupełniam już odmianami słowa pozycjonowanego tak by nie było one powtarzane więcej niż 2 do 3 razy – zaznaczam w zależności od długości tekstu. Bardzo korzystny wpływ ma tytuł artykułu, którym powinna być fraza pozycjonowana. Najważniejsza w tym jest oczywiście unikatowość, nie ma sensu kopiowanie tekstów z innych stron bo nie mają one praktycznie żadnej wartości. Podczas optymalizacji równie ważne jest zweryfikowanie struktury strony. Po pierwsze adresy podstron wyświetlających się w pasku adresu, nie mogą wyglądać np. tak: http://strona.pl/page=12 , staram się, choć oczywiście nie zawsze jest to możliwe bez całkowitego przerobienia strony aby adres wyglądał np.: http://strona.pl/produkt_przykładowy . sama konstrukcja drzewa menu też ma znaczenie, jeżeli przechodzimy do interesującej nas informacji w np. 7 krokach jest to błąd, zalecam 2 góra 3 kroki, każda dalsza podstrona jest traktowana przez roboty jako drugorzędna i mało wartościowa. Umieszczanie wartościowych linków ma 2 podstawowe zasady, dobry link musi otwierać się w tym samym oknie i należy go opisać znacznikiem title. Mało kto również opisuje materiały graficzne na stronie, warto o tym pamiętać podczas optymalizacji, odpowiednie opisy są kolejnym korzystnym czynnikiem. Źle widziane są również loga i banery na ¾ wielkości ekranu, wygląda to ładnie ale jest to błąd techniczny i nie powinno się tak robić. Samo menu, powinno być również czytelne dla robotów, często się zdarza, że jest obrazkowe a przez to tracimy kolejne punkty podczas oceny strony. Sama „waga strony” ma również znaczenie, należy zoptymalizować kod, tak aby strona była jak najlżejsza a elementy graficzne maksymalnie zminimalizowane objętościowo. Wyżej wypisane czynności z pewnością podwyższą wartość waszych stron.
Kolejnym krokiem jest stworzenie lub sprawdzenie mapy witryny i pliku robots.txt. zawsze to robię bo moim zdaniem jest to kolejny ważny czynnik. Co dalej? Narzędzia dla webmasterów. Osobiście dodaję w nich strony bez www, dodaję mapę a jeżeli chodzi o lokalizację , domyślna z reguły jest zawsze poprawna. Na podstawie NDW, można również wyłapać błędy które są jeszcze na stronie.
Nic mi więcej na ten moment nie przychodzi do głowy, mam nadzieję że nie pominąłem czegoś istotnego. Jeżeli tak, to dopiszę to przy okazji.