analiza Seo

Samodzielny audyt SEO

By Marcin Szymansky, 15 sierpnia 2014

Zacznę od odpowiedzi na pytanie, czym jest SEO? Jest to podstawowy czynnik poprzedzający proces jakim jest pozycjonowanie. SEO czyli Search Engine Optimization, to optymalizacja strony dla wyszukiwarek internetowych. Poniżej opiszę kilka podstawowych czynników, na które należy zwrócić uwagę podczas analizy strony, którą można przeprowadzić praktycznie we własnym zakresie.

  1. Tytuł strony – powinien zawierać nie więcej niż 55 znaków, wskazanym jest by zawierał dla każdej podstrony istotne słowa kluczowe, które mają wpływ na organiczne wyniki wyszukiwania.
  2. Opis strony – jego długość powinna być między 150 a 160 znaków. Jeżeli opis będzie zbyt krótki to nie dostarczy potrzebnych informacji a za długi opis zostanie obcięty i nie zostanie przedstawiony właściwie. Podczas opisu należy zwrócić uwagę również na zamieszczenie odpowiednich słów kluczowych w treści, ale bez przesady, może dojść do przesycenia.
  3. Przyjazne adresy URL – istotny czynnik, który jest pomocny w SEO. Sprawdź czy adres jest zachowany w odpowiedniej formie i zawiera informacje na temat zawartości strony.
  4. REL = AUTHOR – po ostatnich zmianach, autorstwo Google zyskuje coraz większe znaczenie dla SEO. Łącz swoje artykuły z profilem konta G+ za pomocą znacznika rel = author.
  5. Mapa strony HTML i XML – widoczna mapa na stronie pomaga użytkownikom w swobodnym poruszaniu się po niej, jest to wypunktowana wersja tekstowa całej witryny. Mapę w formacie XML powinno się zarejestrować w narzędziach Google dla webmasterów – ważny czynnik wspierający indeksowanie twojej strony.
  6. Przekierowania – jeżeli musisz skorzystać z przekierowania strony zawsze używaj przekierowania 301, jest to prawidłowe i najbardziej przyjazne przekierowanie.
  7. Opcja noindex – są sytuacje, że potrzebujemy opublikować zapożyczone treści. Aby uniknąć duplicate content, możesz ustawić opcję blokująca indeksację danej podstrony.
  8. Strona błędu 404 – czasem użytkownik trafia na stronę z komunikatem 404. Zadbaj by strona błędu była pomocna dla odwiedzających, pod informacją o błędzie, zamieść np. mapę witryny lub mechanizm wyszukiwania, który pomoże mu odnaleźć pożądane treści.

audyt SEO

Audyt SEO, jest pierwszym i najważniejszym krokiem w procesie pozycjonowania i jeżeli zostanie nieprawidłowo przeprowadzony będzie mieć wpływ na cały proces skutecznej reklamy w internecie. Dobra optymalizacja strony to podstawa osiągnięcia dobrych wyników w organicznych wynikach wyszukiwania. Większość powyższych informacji opisywałem bardziej obszernie w poprzednich postach, zapraszam do lektury.