regionalizacja wyników wyszukiwania w google

regionalizacja wyników w google.pl

By Marcin Szymansky, 10 października 2013

W ostatnim czasie pojawiło się wiele informacji w sieci na temat rychłej „upadłości” firm pozycjonerskich ze względu na zmiany w algorytmach google, które mają się odznaczać regionalizacją wyników wyszukiwania. Bez wątpienia tak jest, ale należy dodać tu kilka istotnych szczegółów. Po pierwsze piszę tu tylko na temat Top10, a tych wynikach podział jest następujący: pierwsze cztery wyniki wyszukiwania są wynikami globalnymi, po drugie dalsze sześć wyników jest wynikami dla danego regionu. Zostało to sprawdzone i udowodnione w wielu artykułach i sam mogę to potwierdzić. Więc pytanie brzmi, z czego wynika ta panika? W znacznej większości przypadków pozycjonowanych stron, zależy klientowi aby jego potencjalni nabywcy towarów i usług dotarli do jego biura, sklepu lub warsztatu itp. Poza tym, aby firma marketingowa zachowała uczciwość w stosunku do swoich klientów, powinna ich poinformować lojalnie o zmianach, które należy uwzględnić podczas podpisywania umowy lub aneksem wprowadzić zmiany umowy już podpisanej.
Dodatkowo, warto też w tej sytuacji uświadomić klientom, że są inne możliwości czerpania korzyści z pozycjonowania stron, niż tylko umowy podpisywane za wyniki w pierwszej dziesiątce. Można te zmiany wykorzystać do zaproponowania swoim klientom rozliczenia za zwiększenie odwiedzalności strony. Ponadto tak czy inaczej, dobrze dopasowane frazy, nawet regionalne, które dadzą przełożenie na zwiększenie sprzedaży lub ruchu na stronie na pewno nie będą oszustwem ze strony firmy pozycjonerskiej ani nadużyciem. Jeżeli jest robione coś z głową, to zawsze przyniesie pozytywne skutki dla obu stron.