kasa

pozycjonowanie tanio

By Marcin Szymansky, 10 października 2013

Tak, takie rozwiązanie byłoby idealne dla zleceniobiorcy, tylko pytanie brzmi na ile jest to możliwe? Z punktu widzenia klienta, podstawowym czynnikiem, który ma wpływ na wybór firmy promującej jego witrynę jest cena, zakładam że to 99,9% przypadków. Na ile jest mądre kierowanie się niską ceną, wcale. Ten tok myślenia doprowadził do sytuacji tej o której już kiedyś pisałem, tworzy się rynek klientów niezadowolonych z pozycjonowania przez firmy lub „specjalistów”, którzy powodowani chęcią szybkiego zysku, nie mając wiedzy i doświadczenia odwalają fuszerkę, co powoduje niezadowolenie i opinię, że pozycjonowanie stron nic nie daje. Oczywiście, że nie daje żadnych efektów praca, która nie ma pokrycia swoich wymaganych kosztów, firma marketingowa potrzebuje około 50 000zł rocznie na utrzymanie swojego zaplecza, wchodzą tu koszty sprzętu, oprogramowania, serwerów, domen, nie licząc pensji dla pracowników. Więc logicznym jest, że firmy bądź ludzie którzy zajmują się profesjonalnie pozycjonowaniem, nie mogą sobie pozwolić na sprzedaż swoich usług tanio, bo jest to niemożliwe.
Chcę tu poruszyć temat zakupów grupowych, np. pozycjonowanie 5 fraz w cenie 199zł za rok. Lipa jak się patrzy, od razu czuć przekręt na kilometr. Cóż, powiem szczerze, że jestem autorem i wykonawcą tego pomysłu. Poniżej opiszę moją ideę przy jego tworzeniu oraz realia, które zweryfikowało życie.
Pomysł był prosty, biorąc nasz wynik finansowy byliśmy i jesteśmy w stanie obsłużyć 600 klientów, którym usługę sprzedaliśmy, praktycznie dokładając do tego interesu i mogę z całą pewnością stwierdzić, że plan został wykonany w 100%. Tylko jaki był mój prawdziwy cel tego irracjonalnego przedsięwzięcia? Otóż potraktowałem to jako bardzo dobrą reklamę dla firmy, dodatkowo po roku promocji liczę na przedłużenie umów przez klientów co pozwoliłoby na pokrycie poniesionych kosztów i dalszy rozwój firmy jako jednej z większych w Polsce. Teraz o rzeczach, których nie przewidziałem. Niestety, moje dobre intencje i chęć przekonania większego grona ludzi, że promocja strony ma realny wpływ na powiększenie wyniku finansowego zostały masowo skopiowane przez inne firmy. Cóż piszę niestety, gdyż mam wiele informacji o przypadkach nadużyć, powstało wiele firm, których celem było i jest tylko i wyłącznie zgarnięcie kasy za kupony i praktycznie nie realizują zobowiązania. Pewnie prędzej czy później oszuści poniosą konsekwencję, aczkolwiek opinia lipnej usługi już krąży po sieci i dobry pomysł na poszerzenie grona firm i klientów korzystających z pozycjonowania spalił na panewce.
Jest mi tylko przykro, że żyjemy w kraju w którym chęć szybkiego i łatwego zysku, jest silniejsza niż uczciwość i chęć robienia dobrej roboty.