rainbow_dash_google

moralność i uczciwość

By Marcin Szymansky, 19 października 2013

Tak jak przewidywałem wcześniej, tak zwane podwyższenie jakości wyników wyszukiwania i cały zamęt w wynikach google, ma się tak do prawdy jak ostatni kwartalny wynik finansowy, poniżej cytat ze strony antyweb.pl:
„Należy także spojrzeć na wyniki Google w analogicznym okresie roku poprzedniego. Okaże się wówczas, że zysk netto wzrósł aż o 36%, a przychody o 12%. To dobre rezultaty.”
A z czego te zyski?:
„Zdecydowana większość przychodów Google przypada na reklamy. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że korporacja może się pochwalić poważnym wzrostem liczby płatnych klików, ale ich średnia cena spada (w ciągu roku o 8%).”
Czyli jak sądzę, firma z Mountain View, w swej długoterminowej strategii i w heroicznej walce polepszenia naturalnych wyników wyszukiwania, przekształci się w płatny katalog. Ok, wiadomo, jak każda firma jest nastawiona na zysk, ale szczerze, po co ściemniać jak to im zależy na użytkownikach???