dywersyfikacja portwela reklamowego w 2014

marketing internetowy 2014

By Marcin Szymansky, 18 stycznia 2014

Co przyniesie i jak będzie wyglądać rok 2014 w branży SEO? Cóż, jest kilka przewidywań ale też kilka pewników. Po pierwsze, kontynuacja polityki google z roku poprzedniego – stawiamy wartościowe treści, wnoszące najlepiej coś nowego. Osoba zajmująca się treścią strony powinna być bardzo dobrze obeznana w temacie i mieć zmysł dziennikarski. Po drugie, jak wspominałem we wcześniejszych artykułach – jeżeli nie posiadasz mobilnej wersji strony a najlepiej responsive – stracisz i to bardzo dużo. Nadchodzący rok będzie rokiem urządzeń mobilnych, więc logicznym jest, że jeżeli twoja strona nie dostosuje się do wielkości i rozdzielczości urządzenia w którym będzie odczytywana, wpłynie to negatywnie na wyniki jej pozycji. Po trzecie, na samym pozycjonowaniu nie możesz opierać promocji swojej strony. Niestety trzeba trochę zainwestować i pieniędzy i pracy by pozyskać nowych klientów bądź czytelników, w zależności od celu jaki założymy i co oferujemy na naszej stronie internetowej. Tu możliwości jest wiele, AdWords (pod warunkiem obrania dobrej strategii, osobiście jestem zwolennikiem tworzenia dużej ilości słów, które są „niskobudżetowe”). Można w zależności od oferty zainwestować w kampanię reklamową na Facebook, posiada on fajne mechanizmy określające grupę docelową (no ale określenie targetu w każdym przypadku jest sprawą kluczową). Udzielanie się na forach, jako autorytet swojej dziedziny bez wątpienia przyniesie kolejnych odwiedzających. Sklepom internetowym zalecam inwestycję w serwis aukcyjny allegro, bo jest to możliwość sprzedaży i reklamy. YouTube, kolejne miejsce gdzie dzięki ciekawym prezentacjom możemy pozyskać grono klientów. Można tu wymieniać dalej, LinkedIn, Twitter, GoldenLine…  i wiele innych… jednym słowem należy przemyśleć strategię i w miarę możliwości przeprowadzić jak najbardziej skuteczną dywersyfikację portfela reklamowego.