jak używać konta google

dlaczego konto google jest takie ważne?

By Marcin Szymansky, 3 maja 2014

Konto w google dla każdego prowadzącego stronę internetową, bez względu czy jest to osoba prywatna czy firma jest niezbędnym czynnikiem podczas procesu wdrażania marketingu internetowego. Jak możemy je wykorzystać? Pierwszym krokiem jest wykorzystanie Narzędzi dla webmasterów. Miejsce, które jest narzędziem do wprowadzenia strony internetowej do wyszukiwarki, dodanie jej map witryny, lokalizacji itd. Ale drugim ważnym czynnikiem są możliwości analizy, narzędzie ogólnie mówiąc pozwala na podgląd naszej strony z punktu widzenia Google. Zaznaczam jednak, że traktować te informacje należy poglądowo bo nie są one precyzyjne w zakresie fraz, kliknięć itp., ale z kolei możemy dowiedzieć się na temat linków prowadzących do witryny, linków wewnętrznych czy też działań ręcznych.

najważniejsze czynniki reklamy w wyszukiwarkach

konto NDW jako ważny czynnik reklamy w internecie

Kolejnym z narzędzi są AdWordsy. Pomimo, że kampanie reklamowe google nie należą do najskuteczniejszych w stosunku do naturalnych wyników wyszukiwania są dobrym uzupełnieniem strategii marketingu internetowego. Zaletą AdWords jest rozliczenie budżetu za efekt, czyli kliknięcie przez zainteresowanego. Lecz dla mnie jest to kolejne narzędzie do przeprowadzenia analizy. Narzędzie propozycji słów kluczowych daje nam pogląd na frazy, które dadzą nam największą oglądalność strony. Jednak podczas analizy, są pułapki, które na nas czekają, nie zawsze fraza, która ma największą oglądalność da nam klienta targetowego. Z reguły największa liczbę wyszukiwań mają frazy ogólne, które są wyszukiwane do różnych celów. Moim zdaniem, jeżeli chodzi nam o pozyskanie klienta, skupiamy się na najlepiej dopasowanych słowach dla naszej oferty czyli fraza wpisana powinna być odpowiedzią na precyzyjnie określone zapotrzebowanie.

narzędzie analizy wyszukiwanych słów kluczowych

narzędzie analizy wyszukiwanych słów kluczowych

Strona google plus, pomimo tego, że to medium w Polsce jest traktowane jako miejsce kont „duchów”, jest bardzo ważnym czynnikiem podczas procesu promocji strony internetowej. Najważniejszym czynnikiem jest tzw. Author Rankczyli personalizacja publikowanych treści, które z czasem osiągają coraz wyższy autorytet i osiągają wyższą pozycję w stronach wyników wyszukiwania google. Choć nie da się ukryć, że konto G+ daje inne ogromne możliwości komunikacji społecznościowej. Ten temat jest wart poświęcenia większej uwagi, więc opiszę go innym razem bardziej szczegółowo.

skuteczna reklama

skuteczna reklama w internecie

Konto Google daje nam również możliwość wykorzystania innych usług takich jak YouTube, potężny kanał video, który odpowiednio wykorzystany może podwyższyć oglądalność naszego serwisu internetowego nie tylko z tego kanału ale również za pomocą tzw., „wideo słów kluczowych” w naturalnych wynikach wyszukiwania. Dla firm usługa umieszczania informacji na temat prowadzonej działalności na mapach google daje również duże możliwości reklamy w internecie.

Reasumując, pomimo negatywnych odczuć w stosunku do monopolistycznego jestestwa Google w Polsce, nie można zarzucić firmie ograniczania możliwości podczas procesu promocji stron internetowych. Odpowiednie wykorzystanie oferowanych produktów, pozwala na doskonałą promocję w wyszukiwarce bez wykorzystania zabronionych technik.